Prawie wakacje……, czyli 4 dni w Gdańsku

Od 5 do 8 czerwca klasa 2c odwiedziła Trójmiasto. Gdańsk powitał nas piękną słoneczną pogodą. Po trudach podróży i zakwaterowaniu w pensjonacie resztę upalnego dnia spędziliśmy na plaży w Jelitkowie. Kolejny dzień przeznaczony był na zwiedzanie z przewodnikiem zabytków Gdańska oraz odkrywanie na nowo ważnych dla Polski wydarzeń związanych z tym miastem. Przeszliśmy Traktem Królewskim, począwszy od Bramy Wyżynnej przez Długi Targ, aż do Motławy. Zwiedziliśmy kościół Mariacki, kościół św. Jana, kościół św. Brygidy ze słynnym bursztynowym ołtarzem, Zbrojownię, Ratusz. Spacerowaliśmy po urokliwych uliczkach Starówki, mijając symbole Gdańska takie jak: zabytkowy Żuraw z XV wieku i historyczna fontanna Neptuna. Podczas wycieczki nie mogliśmy ominąć Stoczni Gdańskiej – kolebki Solidarności. Odwiedziliśmy Europejskie Centrum Solidarności, słynną salę BPH, w której podpisano Porozumienia Sierpniowe 31 sierpnia 1980 roku oraz Pomnik Poległych Stoczniowców na placu Solidarności. Upał dawał się we znaki, dlatego dzień zakończyliśmy na plaży. Następny dzień rozpoczęliśmy od wizyty w Oceanarium w Gdyni, gdzie zachwyciła nas żywa lekcja biologii. Spacerując nadbrzeżem Skweru Kościuszki, podziwialiśmy legendarny okręt wojenny „Błyskawica” oraz jeden z najpiękniejszych zachowanych żaglowców na świecie „Dar Pomorza”. Korzystając pięknej aury, przeszliśmy plażą z Gdyni do Sopotu. Tutaj poczuliśmy już wakacyjny klimat: wielu turystów na molo, zatłoczony deptak Monte Cassino z oryginalnym Krzywym Domkiem oraz liczne kawiarenki kuszące przysmakami. Podczas wycieczki dopisywała nie tylko pogoda, ale również dobre humory wszystkich uczestników. Było wiele wspólnych rozmów, gier i zabaw – dlatego jednogłośnie i uczniowie i opiekunowie: Pani Sylwia Rajca i Pani Izabela Kocieniewska uznali wycieczkę za udaną. A Gdańsk wszystkich tak zauroczył swoją magią, że żal było go opuszczać.