Projekt "(Nie)widzialni"
Czy wiecie, że nawet 10% ludzi na świecie może żyć z niewidocznymi niepełnosprawnościami? To prawie miliard ludzi, którzy doświadczają problemów fizycznych, psychicznych lub neurologicznych, ale ich schorzenia nie są od razu „widoczne”. Może to być na przykład autyzm, cukrzyca, stwardnienie rozsiane, choroby nowotworowe czy przewlekłe bóle. Warto pamiętać, że wiele osób doświadcza równocześnie zarówno widocznych, jak i niewidocznych objawów niepełnosprawności. Dlatego chcemy zwiększyć świadomość na temat niewidocznych niepełnosprawności i wspierać osoby, które ich doświadczają.
Niewidoczne niepełnosprawności mogą dotyczyć każdego z nas. Dlatego tak ważne jest, abyśmy byli wrażliwi i otwarci na potrzeby naszych współpracowników, klientów i znajomych, którzy doświadczają niewidocznych niepełnosprawności.
Dlatego dołączyliśmy do projektu "(Nie)widzialni"! Razem z Fundacją StwardnienieRozsiane.info będziemy działać na rzecz wspierania osób z niewidocznymi niepełnosprawnościami. Więcej informacji o projekcie dostępnych jest na www.niewidzialni.org.pl i na https://www.facebook.com/projekt.niewidzialni.
Projekt jest podzielony na etapy. W pierwszych tygodniach kluczowymi działaniami będzie kampania informacyjna w mediach oraz internecie. W ramach kampanii sukcesywnie realizowane też będą szkolenia u partnerów przeprowadzane przez zespół Fundacji StwardnienieRozsiane.Info, która pomoże sprawnie wdrożyć projekt w danej organizacji czy instytucji. Dzięki temu, gdy pojawi się u nas osoba z niewidoczną niepełnosprawnością i potrzebująca wsparcia, przygotowani do tego pracownicy będą wiedzieli, jak reagować i co zrobić, by ich pomoc była skuteczna. O bieżącym etapie wdrażania projektu i wsparciu dla osób z niewidocznymi niepełnosprawnościami – będziemy informować.
Michał z 4. lokatą!!!!
Miło nam przekazać, że w finale Ogólnopolskiego Konkursu Chemicznego organizowanego przez Wydział Chemiczny Politechniki Śląskiej Michał Bartel, uczeń klasy czwartej Technikum nr 2 w Górnośląskim Centrum Edukacyjnym, zajął 4 miejsce. W finale konkursu brało udział 17 uczestników z całej Polski, zmagania polegały na praktycznym wykorzystaniu wiedzy chemicznej w laboratorium. Michał przeprowadził analizę jakościową złożonej soli, identyfikując jej skład. Ogromna wiedza i umiejętności praktyczne, które zdobył, kształcąc się w zawodzie technika analityka, pozwoliły mu znaleźć się w gronie laureatów konkursu.
Ogromne gratulacje dla Michała! Jesteśmy z Ciebie bardzo dumni!
Error
Debata "Młodzież w dobie kryzysu- porozmawiajmy o problemach dzisiejszej młodzieży"
16 marca 2023 r. reprezentanci Samorządu Szkolnego uczestniczyli w debacie organizowanej przez Komendę Miejską Policji w Gliwicach na temat: "Młodzież w dobie kryzysu- porozmawiajmy o problemach dzisiejszej młodzieży". Debata odbyła się w II Liceum Ogólnokształcącym w Gliwicach, dziękujemy zaprzyjaźnionej szkole za miłą gościnę, a przedstawicielom Policji za cenne informacje i znakomite merytorycznie materiały.
Wnioskami z debaty podzielimy się w czasie najbliższego spotkania samorządów klasowych. Uważamy, że był to niezwykle wartościowy czas, wymiany doświadczeń i integracji młodzieży gliwickich szkół ponadpodstawowych.
Error
Lekcje w Domu Pamięci Żydów Górnośląskich
W ostatnich dniach lutego w ramach zajęć z przedmiotu historia i teraźniejszość klasy 1a oraz 1c technikum wraz z nauczycielem przedmiotu panią Anną Pikulską-Stępień miały okazję uczestniczyć w lekcjach historii najnowszej w warunkach wystawienniczych. Zajęcia obejmowały zwiedzanie wystawy poświęconej historii i życiu społeczności żydowskiej ze szczególnym uwzględnieniem obszaru Górnego Śląska, w tym naszych rodzimych Gliwic. Następnie uczniowie pracowali warsztatowo w grupach
w oparciu o treści różnych części wystawy oraz rozdane im materiały źródłowe dotyczące zjawiska antysemityzmu w Europie przed i w czasie II wojny światowej. Zwieńczeniem zajęć była moderowana dyskusja na temat mechanizmów i procesów, które uruchomiły antysemityzm w latach 30-tych XX wieku. Mimo, iż od czasów wojny dzieli nas już kilkadziesiąt lat nadal warto a wręcz trzeba mówić
o mechanizmach nienawiści, by kolejne pokolenia nie doświadczały okrucieństwa wojny, wykluczenia, czy napiętnowania ze względów kulturowych czy narodowych. Lekcję o wymownym tytule „Rozmowy o Zagładzie..” zakończyliśmy zwiedzaniem zabytkowego cmentarza żydowskiego, który był dodatkową inspiracją do refleksji.
Error
Dobra chemiczna passa Michała trwa
Miło nam poinformować, że Michał Bartel, uczeń Pani Józefy Wójcik z klasy 4 dp, zakwalifikował się do finału Ogólnopolskiego Konkursu Chemicznego organizowanego przez Wydział Chemiczny Politechniki Śląskiej. Michał 16 marca podczas finału, zmierzy się z zadaniami praktycznymi w laboratorium chemicznym Politechniki Śląskiej. A tuż po tym 31 marca czeka go finał Olimpiady Ochrony Środowiska i Chemii Zrównoważonego Rozwoju na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.
Gratulujemy i mocno trzymamy kciuki!!!
SASP kolejny raz w programie Erasmus+!
Mobilności, nowe możliwości, przełamanie stereotypów, operatywność, kreatywność, innowacja…. To wszystko za mało aby opisać korzyści płynące z realizacji projektu „Edukacja równych szans” nr 2022-1-PL01-KA210-SCH-000081143 realizowanego w ramach akcji kluczowej 2 programu Erasmus+: Partnerstwa na rzecz współpracy. Naszym partnerem jest hiszpańska firma Euromind z Sewilli. Beneficjentami pierwszego działania projektowego były kadry kierownicze szkół SASPu – 10 osób zrealizowało tygodniowa mobilność w Hiszpanii w terminie od 26 lutego do 5 marca 2023 r.
Podstawowym celem projektu jest przybliżenie kadrom kierowniczym śląskich szkół technicznych tematu edukacji włączającej. W Polsce model edukacji włączającej jest na progu wprowadzania – w roku szkolnym 2021/2022 sto placówek edukacyjnych zostało objętych pilotażem tego przedsięwzięcia.
Świat dzieci to dom, rodzina i szkoła. Nauka w klasie, kontakty z rówieśnikami są nieodłącznym elementem procesu wychowawczego. Dlatego tak ważne jest wsparcie nauczycieli w procesie zapewnienia najwyższej jakości edukacji dla wszystkich dzieci. Bez wyjątku. To podejście wymaga stosowania metod, które pozwalają tak zorganizować naukę w klasie, żeby wszyscy uczniowie mieli równe szanse na osiągnięcie sukcesu. Szkolenie na terenie placówek oświatowych w Hiszpanii wyposażyło dyrektorów szkół w praktyczne umiejętności oraz wiedzę w zakresie zarządzania szkołą i pokazało merytoryczne rozwiązania stosowane w Hiszpanii podczas realizacji procesu edukacji włączającej. Uczestnicy poznali metodologie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i problemami edukacyjnymi.
Jako Stowarzyszenie zrzeszające szkoły techniczne w regionie, czujemy odpowiedzialność za dbałość o rozwój umiejętności dydaktycznych kadr pedagogicznych naszych szkół, aby świadomie mogli realizować edukację dla wszystkich.
Error
Wszystkim naszym pięknym, mądrym, cudownym Kobietom
życzymy słońca, radości i coraz piękniejszej wiosny!
Chemiczny sukces
16 grudnia 2022 roku 14 naszych uczniów wzięło udział I etapie ogólnopolskiej Olimpiady Ochrony Środowiska i Chemii Zrównoważonego Rozwoju organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim w Krakowie oraz Fundacją Nauka i Wiedza.
Do II etapu zakwalifikowało się 4 uczniów, a w grupie finalistów znaleźli się uczniowie Technikum Nr 2 kształcący się w zawodzie technik analityk Mateusz Kłopeć z klasy 3cp – uczeń Pani Izabeli Kocieniewskiej - i Michał Bartel z klasy 4dp – uczeń Pani Józefy Wójcik. Zakwalifikowanie się do ścisłego finału, czyli pięćdziesiątki najlepszych w kraju zwalnia ich już z części pisemnej egzaminu zawodowego.
Finał olimpiady odbędzie się 31 marca oraz 1 kwietnia 2023 r. na Wydziale chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i składać się będzie z dwóch części teoretycznej i laboratoryjnej.
Gratulujemy naszym finalistom i trzymamy za nich mocno kciuki w finałowych zmaganiach.