Wycieczka klasowa do Kotliny Kłodzkiej

W dniach 22-24 kwietnia 2024 r. klasa 4cp udała się na wycieczkę klasową w rejony Kotliny Kłodzkiej. W chłodnej, ale już wiosennej aurze, poznaliśmy burzliwe dzieje Twierdzy w Kłodzku i zwiedziliśmy ciekawe zakątki tej fortyfikacji. Krótką wizytę w Kłodzku zakończyliśmy spacerem po centrum miasta, podziwiając zabytkowe kamienice, rzeźby, XVII-wieczną studnię oraz piękny ratusz na Rynku. Tuż obok ratusza zachwyciła nas kolumna wotywna Najświętszej Maryi Panny z 1680 r., a wycieczkę zakończyliśmy przechodząc niewielkim, ale klimatycznym mostem św. Jana na Młynówce, którego początki sięgają XII wieku.Drugi dzień wycieczki spędziliśmy w Górach Stołowych. Pogoda nam sprzyjała, więc ogrzewani wiosennym słońcem zaczęliśmy dzień od przejścia ciasnych labiryntów w Błędnych Skałach. Potem trasą turystyczną przeszliśmy kilka kilometrów do wsi Karłów, skąd słynnymi schodami weszliśmy na najwyższy szczyt Gór Stołowych – Szczeliniec Wielki. Tu czekały na nas znowu wąskie labirynty skalne, zeszliśmy do głębokiego skalnego Piekła, potem przywitało nas Niebo, po drodze przyglądaliśmy się skałom podobnym do różnych zwierząt, a co jakiś czas zachwycaliśmy się pięknymi, dalekimi widokami rozciągającymi się na wiele kilometrów wokół nas. Po tak intensywnej wycieczce wieczór spędziliśmy grillując smakołyki i bawiąc się wspólnie przy cieple ogniska. W drodze powrotnej do Gliwic zatrzymaliśmy się na chwilę w Parku Zdrojowym i Pijalni Wód w Dusznikach Zdroju, a następnie pojechaliśmy szukać złota do Kopalni Złota w Złotym Stoku. Pani przewodnik ciekawie opowiadała o historii kopalni i wydobywaniu tam cennego kruszcu. Mieliśmy także okazję zobaczyć unikalny w skali Europy podziemny wodospad. Wróciliśmy do domów zmęczeni, ale z wieloma pozytywnymi wrażeniami z wyjazdu. Dla części uczniów był to pierwszy wyjazd w tamte rejony Polski, a niezwykłe Góry Stołowe na pewno zapadną wszystkim w pamięć. Opiekunami wycieczki były Panie Sylwia Rajca i Izabela Kocieniewska.